Monday, January 29, 2018

Restoran The Port, Damansara Lokasi Pilihan Makanan Hipster Anda!


Menyelerakan. Itulah ungkapan pertama ku apabila melihat hidangan ini di letakkan di atas meja. Restoran The Port, Damansara antara salah satu restoran hispter yang kini semakin meningkat naik. Memperkenalkan makanan western dan selera thai. The Port menjanjikan kelainan yang tersendiri. Jika sesiapa belum makan di sini, ayuh korang boleh datang bawa kawan, couple, scandal atau keluarga di sini.

Lokasi:

The Port, Damansara. Cuma waze Familia Fried Chicken Malaysia (FFC Malaysia)

Waktu Operasi:

6 pm - 3 am

Menu:

The port berkonsep gerai bermaksud terdapat dalam 10 gerai yang menyediakan pelbagai jenis makanan dan minuman antaranya adalah:

 1) Kedai Pasta


2) Kedai Bawal Power


3) Kedai Mexican


4) Kedai Thai Style


5) Kedai Pizza


6) Kedai D'Street


7) Kedai Malaya Fusion


8) Kedai Familia Fried Chicken


9) Kedai Chichken Nachos


10) Kedai Minuman

Ulasan:

Ku ke sini sememangnya tujuan untuk merasa chicken tower sahaja kerana tertarik dengan cara persembahannya. Cuba korang tengok ada rasa terliur ke tidak? haha


Harga 1 set Chicken Tower ini RM35 sahaja dan 1 set ini boleh makan dalam 4-5 orang tu. Bermaksud seorang dalam RM7. Berbaloi bukan? sos kalau habis korang boleh minta lagi itu pun kalau tahan kena perlilah. haha tapi sejujurnya sos yang telah diletakkan itu pun sudah cukup.

Nachos sangat menyelerakan.

Tempat yang selesa dan luas 2 tingkat. The port juga menyediakan skrin layar putih gergasi untuk pengunjung yang datang.


Apabila kita berbicara tentang kebersihan, jangan risau kebersihan di sekitar di The Port bersih termasuk tandas (di tingkat bawah). Cuma yang kurang senang sikit adalah tempat letak kereta amat sukar lebih-lebih lagi apabila anda datang di waktu puncak kerana pengunjung hanya parking di bahu jalan tanpa disediakan tapak letak kereta khas kepada pengunjung. Jadi pandai-pandailah cari, jika bertuah dapat dekat jika kurang bernasib baik jalan kaki jauh sikit.

Rating:
⭐️⭐️⭐️⭐️


Jadi jika anda sudah tidak tahu nak makan di mana? bolehlah datang The Port!

No comments:

Copyright © Syazwan Rahman Designed by azhafizah.com